UE5 Genellikle Yapılan Hatalar

Yazının yayınlandığı günlerde henüz Unreal Engine 5 sürümü son kullanıcıya sunulmadı ancak Unreal Engine 4 sürümünde sıklıkla yapılan hataların UE5 sürümünde de tekrarlanacağını tahmin ediyorum. En azından Udemy ve Youtube yayınlarıma gelen sorular bu tahmini desteklemekler nitelikte.
UE5 Genellikle Yapılan Hatalar
UE5 Genellikle Yapılan Hatalar

Maddeler halinde konuyu incelersek daha verimli olacaktır. Öncesinde konunun neden dikkate alınması gerektiğini açıklamak istiyorum. 2015 yılında Unreal Engine 4 ile ilk kez tanıştığımda Türkçe kaynak bulamıyordum. Sadece Türkiye forumu vardı. Orada da Android konulu kaynak yok denecek kadar azdı. (Birçok niş kaynak olacak bilgiyi de bugüne kadar orada ben eklemişimdir.) Özellikle mobil oyun geliştirme ile ilgilendiğim için, ilk yılım çok fazla deneysel geçti. Sürekli çöken, kararsız yapıda, detaylı rehberi olmayan bir oyun motoru hayal edin. Bu benim için kaçınılmaz bir gerçekti. O dönem birçok kiişi sorun yaşayınca Unity programına geçiyordu. Ben gelişeceğini ön gördüğüm için Unreal Engine programında kalmayı, inatla sorunları kendi başıma çözmeyi zorunluluk kabul etti. Çok zor günlerdi ancak iyi öğretici olmuştu. Bu özetin özeti sebeplerden, bugün karşılaşılan birçok hatanın sebebini sanki oyun motorunu ben geliştirmişim gibi anlayabiliyorum. Sorunun üzerinde çok kısa bir süre inceleme yapmak yeterli oluyor, önceden günlerimi alırdı.

Geliştirdiğim çözüm stratejilerimden hareket ile sizlere sık yapılan hataları nedenleri ile birlikte açıklayacağım:

HER ŞEYDEN ÖNCE

1) Türkçe Karakter Kullanmayın.

2) Unreal Engine kurmadan önce C Harddisk içerisinde en az 200GB boş yer olsun.

Şimdi iki maddeyi de açıklayalım. Windows/MacOS kullanıcı oturum isimlerinizde; boşluk, özel karakter, Türkçe karakter bulunamaz. Bulunması durumunda Unreal Engine dosya derleme sürecinde dosya yolunu bulamaz. (Uyarılarıma rağmen çok fazla bu hatadan kaynaklı mesaj alıyorum.) Unreal Engine ve geliştireceğiniz projeleriniz için en az 200GB alana ihtiyacınız var. Bu 200GB alan mutlaka C diskınde olmalı. Ek data alanları, harici diskler, D,E,F.. vb. alanlar UE4 tarafından bulunmayabilir, dosya yolu bozuk sanılabilir, bulunsa bile bütünleşik C içerisinde yer almadığı için dosya derleme süreci uzayabilir.

UE KURULUM ÖNCESİ

1) En son yayınlanmış Unreal Engine sürümünü kullanmayın.

2) Ön izleme aşamasındaki Unreal Engine sürümünü kullanmayın.

Rica ediyorum, tekrar tekrar uyarıyorum, iki defa yazıyorum, verdiğiniz emek yazık olmaması için hatırlatıyorum. Güncel UE sürümü kullanmayınız. Sürüm yayınlanana kadar birçok ön izleme sürümü yayınlanır ki geliştiriciler hatalar ile karşılaştığında iyileştirmeler yapılsın. Bu oyun motorunu aktif kullanan onlarca ekibi, yüzler çalışını olan birçok şirket var. Bırakın onlar son sürümü desinler ve çökmeleri bildirsinler. Siz zaten muhtemelen tek başınıza bir geliştiricisiniz. Zamanınız kısıtlı, bütçeniz çok sınırlıdır. Eski sürüm ile hazırlanmış oyun projenizi, yeni sürüme yükseltebilirsiniz ancak yeni sürüm ile hazırladığınız bir projeyi eski sürüme düşüremezsiniz. Bu kez de yeni sürümde program kaynaklı sorun yaşarsanız güncelleme beklemek zorunda kalırsınız.

OYUN GELİŞTİRME ÖNCESİNDE

1) Projenize başlamadan önce boş projeyi paketlemeye çalışın.

2) Projenize başlamadan önce farklı bir isim ile test projesi açın.

3) Daha önce projeye eklemediğiniz, materyal yapısını bilmediğiniz modelleri asıl projenize aktarmadan önce test projesine modellerinizi aktarınız.

Oyun motorunu kuran birçok arkadaşımız hemen “GTA gibi oyun yapmak” deyimini haklı çıkarmak için boş proje açıp oyun geliştirme sürecine başlıyor. Ancak unutulan, atlanan, tahmin edilmeyen kritik bir sorun var: oyun motorunun temel ayarları paketleme için hazır mı? Paketleme ayarlarını, proje geliştirme öncesinde test etmeyen bir arkadaşım 4 aylık gece/gündüz çalıştığı projesini çöpe atmıştı. Abartıyor diyenler olabilir ama bu uyarıların haklı sebepleri daha önce yaşanılan kötü tecrübeler ile elde edilmiştir. Paketleme ayarlarını en iyi test etme yöntemi boş bir proje açıp hemen paketleme işlemlerini başlatmaktır. Böylece sisteminiz yetersiz ise, temel ayarlar eksik ise görebilirsiniz. (Aynı yöntemi Android Studio için de yapmaktayım.)

Bir diğer maddeyi açıklarsak, projenize marketlerden indirerek çok fazla model kullanacaksanız, modelleri önce başka bir proje içerisine aktarıp test edin. Çünkü modeli üreten siz olmadığınız için harici materyal, fazla, bozuk poligonlar sürprizleri ile karşılaşabilirsiniz. UE hakkında bilmeniz gereken bu konu hakkındaki bir diğer sorun ise dosyaların her zaman kaynaktan silinmemesi. Özetle marketten indirdiğiniz bir ağaç modelini direkt projenize aktardığınızda fazladan alternatif dokular da aktarılmış olabilir. Bunları panelden silebilirsiniz ama bazı durumlarda proje klasöründen silnmeyebiliyor. Bunun gibi proje geliştirme esnasında onlarca FBX model import edip, sildiğinizi hayal edin. Proje dosyanız gereksiz ve daha sonra tespit etmekte zorlanacağınız alakası isimli dosyalarla şişecektir. Direkt elle klasörden silerek müdahale ettiğinizde de UE4 derleme uyarıları ile LOG ekranınızı gereksiz yere kaplayacaktır. İşi baştan sıkı tutun.

OYUNDAN GELİR ELDE ETMEK

1) Oyun sahnesi içinde yani harita ekranında banner reklam kullanmayın.

2) Ödüllü reklam izlenmezse geçiş reklamı gösterin.

3) Oyun içi satın alınacak özellikler mutlaka oyunun ilk başında karakterin eksik bir özelliğini tamamlasın.

En zevkli konu. Kimse bana 2015'ten beri bu konuda (diğer birçok konuda da) yardımcı olmamıştı. Hatta yıllarca BANNER reklam kullanmak zorunda kalmıştım. Neyse ki haberler 2020 nisandan beri geliştiriciler için güzel. Buraya tıklarsanız neyden bahsettiğimi anlayacaksınız :) Reklam kodlarının tüm türlerini oyununuzda kullanabiliyorsanız BANNER reklam türünü sadece DURAKLAT MENÜSÜ, AYARLAR MENÜSÜ, OYUN SONU EKRANI gibi zorunlu ekranlarda kullanmanız daha faydalı olacaktır. Çünkü BANNER reklam türü en az para kazandıran ve kullanıcılara sürekli göründüğü için en çok rahatsız eden reklam türüdür. (Tıklanma payı da azdır.)

Oyun sahneleri arasında, karakter zarar görünce GEÇİŞ REKLAM türünü gösterin. Sürekli GEÇİŞ, ÖDÜLLÜ REKLAM türlerinin gösterilmesi yine oyuncuları kaçıracaktır. Hem GEÇİŞ, hem de ÖDÜLLÜ REKLAM türleri tam ekran çalıştığı için sürekli görünmeleri rahatsız edici olabilir. ÖDÜLLÜ REKLAM türünden bekleme süresi mevcut. Erken kapatma hakkı da var. ÖDÜLLÜ reklamı erken kapatan oyunculara hemen GEÇİŞ REKLAM türünü gösterirseniz dikkat çekmeyecektir ve daha fazla reklam tıklanma ihtimalini attırmış olacaktır.

Bu konu, maddeler ve uzun açıklamalar daha keyifli oyun geliştirmeniz için tarafımdan kişisel deneyimlerime dayanarak hazırlandı. Oyun motoru ve Türkçe kaynak yetersizliği gibi yeteri kadar oyun geliştirme sürecinde olumsuz etkene sahibiz. İnat edip geliştirme yapmayan birçok kişi bu yolda pes ediyor.

Hepimiz birbirimize yardımcı olursak daha hızlı ve kolay ilerleyebiliriz. Siz de kendi deneyimlerinizi geliştirici adaylarıyla paylaşın. Sorunuz olursa vakit buldukça yardımcı olmaya çalışacağım.



Diğer Yazılar
UE5 İlk Tanıtım Videosu Geldi, 2021'de Unreal Engine 5 geliyor!

UE5 İlk Tanıtım Videosu Geldi, 2021'de Unreal Engine 5 geliyor!

Unreal Engine'nın yeni sürümü 4.25 yayınlanalı bir hafta olmuştu ki, bugün 13 mayısta UE5 hakkında 9 dakikalık bir video yayınlandı.
Devamı
[Mayıs 2020] Android için Unreal Engine 4.24 Paketleme Ayarları

[Mayıs 2020] Android için Unreal Engine 4.24 Paketleme Ayarları

Android için güncel paketleme ayarlarını paylaşmaya devam ediyorum. En verimli paketleme ayarları bunlardır.
Devamı
UE4 için Oyun/Uygulama İçi (App-In) Satın Alma İşlemleri (Android/iOS için aynı yöntem geçerlidir)

UE4 için Oyun/Uygulama İçi (App-In) Satın Alma İşlemleri (Android/iOS için aynı yöntem geçerlidir)

Nedendir bilmiyorum Epic Games, geliştirdiği UE4 programının yardım dokümanlarında hiçte açıklayıcı olmayan Android bölümleri hazırlamış. Sadece okuyarak anlamak çok zor. Umarım bu video faydalı olur.
Devamı

© 2020 Tamamı tarafımdan üretilen; fikir, ürün, hizmet, bilgi ve projeler lisanslanarak kayıt altına alınmaktadır.